De wervingscampagne waarmee je wél talent aantrekt

Een wervingscampagne opzetten is een koud kunstje. Je hebt er weinig voor nodig, binnen een uur kun je beginnen met werven en selecteren. Maar bereik je daar ook echt mee wat je wilt bereiken? Grote kans van niet, want zomaar een wervingscampagne opzetten heeft vaak geen tot weinig effect. Dat heeft een reden: bij het werven en selecteren van echt talent komt simpelweg meer kijken. Daarom gebruiken wij social recruiting om de talenten naar jouw bedrijf te halen.

Wat verstaan we onder een wervingscampagne?

Een wervingscampagne is een campagne waarbij je op zoek gaat naar de nieuwe talenten die open posities binnen jouw bedrijf kunnen vervullen. Dat kunnen managers zijn, afdelingshoofden, andere bestuursfuncties of andere vacatures die je gevuld wilt hebben. 

Hierbij gaat het bij Leadlinq voornamelijk om het bereiken van de juiste mensen. Het opzetten van een algemene wervingscampagne heeft immers nooit het gewenste effect. Wat heb je aan honderden sollicitanten die niet voldoen aan het zoekprofiel? Je verliest er veel tijd mee en de kans is klein dat het talent van morgen in deze pool zit.

Wil jij weten wat social recruitment voor jou op kan leveren?
Vraag gratis een 15 min advies gesprek aan. 

Werven en selecteren via LinkedIn

Wij werven en selecteren via LinkedIn. Daarbij maken we gebruik van de mogelijkheden om slim te zoeken. Dat bespaart ons veel tijd én het zorgt dat we direct bij potentiële kandidaten uitkomen, die ook echt relevant zijn voor de positie die openstaat binnen jouw bedrijf. 

Omdat we niet een wervingscampagne opzetten voor een grote, algemene groep mensen, maar juist voor de mensen die relevant zijn voor onze zoekopdracht, hebben we een groot voordeel. We kunnen de complete campagne en directe benadering opzetten zoals de doelgroep deze wil ontvangen. Geen spamberichten in LinkedIn dus, geen onpersoonlijke berichten die naar duizenden mensen gestuurd worden, maar een gerichte manier van werven en selecteren.

Een ander voordeel mogen we ook niet over het hoofd zien. Door onze aanpak bereiken we alle relevante mensen met onze wervingscampagne. Niet alleen de mensen die actief op zoek zijn, maar ook de mensen die nu nog bij de concurrent werken en veel beter in jouw bedrijf passen.

Waarom is dit zo ontzettend belangrijk?

Veel mensen krijgen dagelijks onpersoonlijke reclame, uitnodigingen en aanbiedingen binnen via mail, post en LinkedIn. Dit betekent ten eerste dat de mensen zich eraan ergeren, en terecht. Daarnaast valt het bericht direct in slechte aarde wanneer het herkend wordt als onpersoonlijk.

Wij pakken het anders aan. Door ons alleen op de juiste mensen te richten, zorgen we ervoor dat we de juiste boodschap afleveren op het juiste moment. En we zorgen er uiteraard voor dat het bericht aansluit op de vaktaal (ofwel het jargon) van de doelgroep. Het verschil: onze berichten worden wél gelezen en zelfs wanneer de ontvanger er niet voor openstaat op dit moment, krijgen we gewoon een bericht terug.

Maak ook gebruik van een gerichte wervingscampagne

Verlies jij nog te veel tijd aan werven en selecteren van potentiële kandidaten omdat het traject niet optimaal ingericht is? Besteed dan vijftien minuten van je kostbare tijd aan ons. Meer hebben we niet nodig om je precies te vertellen wat een gerichte wervingscampagne kan betekenen voor jouw business.