Telefonische verkoop is passé: warme leads is wat je echt wilt

Agressieve telefonische verkoop. Is er iets waar jij als ondernemer een grotere hekel aan hebt? Je bent aan het werk. In gedachten. Gefocust op wat je doet. En dan gaat de telefoon omdat een telefonisch verkoper je nummer ergens vandaan gehaald heeft – maar totaal niet weet wat jij doet en nodig hebt.

Irritatie alom. Daarom is koude en agressieve telefonische verkoop wat je écht niet in je onderneming kunt gebruiken. Wil je sales én een goed imago houden? Dan heb je warme leads nodig.

Telefonische acquisitie zet geen zoden meer aan de dijk, hoogstens brandnetels

De consument is kritischer dan ooit en de gemiddelde ondernemer herkent reclames zonder te kijken. Marketing van de oude stempel wordt (terecht) gezien als ‘lastigvallen’ omdat het vaak een opdringerige boodschap is. Met een product of dienst waar de ontvanger hélemaal niets aan heeft. Zo verkoop je niet, zo stoot je klanten af.

En dat is waarom Leadlinq het anders doet. Geen agressieve telefonische verkoop of telefonische acquisitie. Nee. We laten de klanten naar jou toekomen.

Wil jij weten wat social selling voor jou op kan leveren?
Vraag gratis een 15 min advies gesprek aan. 

Waarom is dit van enorm belang?

Een klant die naar jou toekomt, heeft een koopintentie of wil meer informatie over jouw producten of diensten. De klant is niet geërgerd omdat je hem of haar tijdens het eten belt, maar komt juist aan jouw virtuele voordeur kloppen om geïnformeerd te worden. Zo bereik je de mensen die wél echt interesse in jouw business hebben.

Hoe bereiken we dat?

We pakken marketing op een nieuwe, innovatieve manier aan. Niet telefonisch verkopen, maar connecten via LinkedIn. Uiteraard niet voordat we je LinkedIn-profiel social proof gemaakt hebben, want dit is het visitekaartje dat mensen als eerst zien. Is dat geregeld, dan zoeken we op slimme manieren via LinkedIn naar jouw b2b klanten die potentiële kopers zijn.

Hebben zij ons verzoek geaccepteerd? Dan starten we LinkedIn-campagnes waarbij we goed letten op de juiste boodschap naar de juiste persoon op het best mogelijke moment. We hoeven niet koud te bellen, want wij weten van tevoren al dat de ontvanger interesse heeft in onze boodschap.

Heeft de ontvanger duidelijk interesse, dan volgen we de lead op. Dat kan via berichten op social media of telefonisch. Op een duidelijk andere manier dan telefonische verkopen dus. Is de lead interessant voor jouw bedrijf? Dan plannen we hem of haar in je agenda in – of sturen dit naar jou in een overzichtelijk rapport wanneer je dit liever hebt.

Het verschil is de basis voor jouw succes

Koude en agressieve telefonische verkoop kun je beter aan de concurrent overlaten. Dankzij Leadlinq maak jij gebruik van klantgerichte marketing waarbij de ontvanger openstaat voor de boodschap, de dienst of het product dat jij hebt. Zo komen de klanten namelijk naar jou toe.

Op die manier openen wij de deuren die voorheen gesloten waren – en brengen we warme leads bij jou aan tafel waarbij je alleen de deal nog hoeft te sluiten. Dát is hoe marketing bijdraagt aan het succes van jouw onderneming.

In een kennismakingsgesprek van 15 minuten laten we graag zien wat wij voor jouw bedrijf kunnen doen. Bel ons op 026 21 32 380 of mail naar info@leadlinq.nl.