Met meer dan een half miljard gebruikers wereldwijd en 80% van alle B2B sales via LinkedIn, is het een onmisbare asset geworden binnen je bedrijf en marketing. Social selling is niet alleen de toekomst, het is op dit moment al dé manier om complete stromen aan klanten naar je deur te krijgen. Op een prettige manier waarbij potentiële klanten met koopintentie bereikt worden. Maar wat is dat social selling nou precies en wat is jouw LinkedIn SSI?

Social selling: slim zoeken en focussen op wat werkt

Wanneer jouw salesteam dagelijks bezig is met het opzetten van koude acquisitie en opvolgen van koude mails en telefoontjes, zijn zij erg druk bezig. Maar niet met het maken van sales en dát is waar je het team voor opgezet hebt. Bijkans spring je zelf met regelmaat in en merk je dat de respons constant laag is. Zo schieten de sales nooit door het plafond en bereik je de doelen nooit.

Daarom biedt Leadlinq Sales as a Service. Wij gaan aan de slag met jouw LinkedIn SSI (de mate waarin jouw social selling via LinkedIn succes heeft) en daarbij richten we ons uitsluitend op de mensen die relevant zijn.

Dat is social selling. Verkopen via de sociale kanalen. Hier zitten enorme voordelen aan verbonden. Jij bereikt de klanten die openstaan voor jouw boodschap en die interesse hebben omdat zij opgepikt zijn tijdens het slimme zoeken. Het directe gevolg is dat er veel minder tijd geïnvesteerd wordt voordat er respons komt. Daar komt nog eens bij dat de respons veel vaker uitmondt in een sale, omdat social selling een prettige manier van benaderen is. Je bent nooit de stoorzender, je bent de persoon die op het juiste moment met de juiste boodschap komt. En dáár zit jouw klant dus wel op te wachten.

Is social selling onmisbaar?

Daar kunnen we makkelijk op antwoorden: ja. Het is onmisbaar. En wanneer je nu nog niet aan social selling doet, loop je tientallen klanten mis, op wekelijkse basis. Social selling is dé manier om die kritische klant binnen te halen – en alle klanten die niet reageren op koude benadering omdat zij dit te snel herkennen als reclame. Dit schrijven zij direct af als storen. Worden zij middels social selling benaderd met een boodschap op maat, dan verandert de houding direct.

Het is geen reclame. Je stoort niet, maar komt met een aangepaste boodschap die afgestemd is op de ogen en situatie van de lezer. Social selling is daarmee het opzetten van een marketingcampagne voor de ontvangers, die vooraf allemaal al geselecteerd zijn en interesse hebben in wat wij aan gaan bieden. Wil je respons, meer sales en vooral meer tijd omdat je salesteam niet meer constant koud hoeft te bellen? Dan kun je niet meer zonder social selling.

Interesse in social selling? Bel of mail ons vandaag. We hebben slechts vijftien minuten nodig om jou te vertellen hoe wij het verschil gaan maken voor jouw sales.