Met deze 7 manieren wordt nieuwe klanten werven met LinkedIn nog makkelijker

LinkedIn, er is al heel veel over geschreven. Van complete handleidingen over hoe je je LinkedIn profiel optimaliseert tot en met slimme tips en trics om het meeste uit je LinkedIn Account te halen. Eén onderwerp waar men veel interesse in heeft, is: “Wat zijn de beste manieren om nieuwe klanten te werven met LinkedIn?” Hieronder vind je 7 manieren die snel de meeste klanten opleveren via LinkedIn. En dan niet klanten waar je eigenlijk niets aan hebt, maar klanten die horen tot jouw doelgroep en waarmee je een duurzame relatie aan kan gaan.

1. De LinkedIn bedrijfspagina maakt je bedrijf zichtbaar

Vertrouwen winnen bij je prospects is een heel breed begrip. Je bereikt het niet door alleen een goed LinkedIn profiel te hebben. Ook niet door klakkeloos mensen te benaderen en vragen om een connectie.

Het vraagt om goed na te denken over je strategie om leads te genereren via LinkedIn. Het vraagt ook om je doelgroep goed in kaart te brengen. Bijvoorbeeld, hoe denken zij? Wat willen zij? Wat heb jij te bieden waar zij naar zoeken? Maar ook, wie moet jij hebben binnen een bedrijf? En welke type bedrijven kun jij het beste bedienen?

Van daaruit ga je stapje voor stapje deze doelgroep benaderen met de juiste persoonlijke boodschap(pen) op het juiste moment. Het gaat om ‘In the picture komen’ als man of vrouw met een strak LinkedIn profiel en waarbij je je beloftes waarmaakt en vertrouwen uitstraalt.  

2. Deze 7 slimme manieren om klanten te werven via LinkedIn helpen je goed op weg!  

LinkedIn zie ik eigenlijk als een spinnenweb. Iedereen is met elkaar verbonden. Maar, elkaar direct of indirect kennen is leuk, je wilt er natuurlijk ook leads genereren! Uiteindelijk gaat het om de business door het bouwen van relaties. En daar blijven veel mensen in hangen en voelen zij weerstand. Want, is het niet onbeleefd om iemand die je niet kent ‘zomaar’ uit te nodigen om te connecten? En als iemand dan een connectie is geworden, kan ik hem of haar dan vragen om een keer kennis te maken? Ja, dat kan en mag zeker!

Dat is ook het doel van LinkedIn: elkaar leren kennen en kijken of je wat voor elkaar kunt betekenen. Zie je hier tegenop? Met onze Social Selling Methodiek kun je dit proces voor jezelf veel makkelijker maken. 

Tijd om in actie te komen

Benieuwd naar wat de Leadlinq Social Selling Methodiek voor jouw bedrijf kan betekenen?

a. Deel je kennis

Schrijf interessante artikelen en plaats deze op je LinkedIn profiel. Mensen die regelmatig een artikel plaatsen hebben volgers die deze artikelen liken en delen. Prospects gaan je zien als een ‘autoriteit’. Daarmee vergroot je je kans dat je in contact komt met potentials.

b. Onderzoek wie jouw 1e lijns connecties al kennen!

Ben je op zoek naar een ingang bij een bedrijf en het liefst met een bepaald persoon? Typ dan de naam in van deze persoon en kijk wie van jouw 1e lijns connecties deze persoon al kennen. Vraag of hij/zij je in contact wilt brengen met deze potential.

c. Persoonlijke campagne

Neem een abonnement op de Sales Navigator van LinkedIn en maak lijsten met mensen die je graag wilt ontmoeten en/of bedrijven waar je binnen wilt komen. Volg deze bedrijven en personen en verstuur via InMail op een goed moment een persoonlijke boodschap naar deze leads. Kost dit je teveel tijd en geduld om zelf te doen? Maak dan kennis met Leadlinq.

Groei voor iedereen

We vinden dat het voor ieder bedrijf, groot of klein betaalbaar moet zijn om te groeien.

d. Linkedin Groepen

Word lid van LinkedIn groepen waar je doelgroep zich bevindt. Plaats reacties op artikelen en plaats ook af en toe zelf een artikel of een vraag. Mensen beginnen je te kennen en dat maakt de kans groter om met elkaar in contact te komen

e. Aanbevelingen

Maak je profiel ‘belangrijker’ door aanbevelingen te vragen van collega’s, klanten en/of leveranciers. Positieve aanbevelingen die bij een profiel staan vergroten het vertrouwen. En dat is wat jij nodig hebt om nieuwe klanten te werven met LinkedIn.

f. Betere vindbaarheid

Vul je LinkedIn profiel volledig in en houd het bij. Dat wekt niet alleen meer vertrouwen op bij je potentials, maar zorgt er ook voor dat je in Google beter gevonden wordt!

g. Functiewisselingen

Heeft een 1e lijns connectie een nieuwe baan? Dan kun je via je LinkedIn instellingen hiervan een melding krijgen. Een mooie kans! Want wellicht dat je connectie op zijn/haar nieuwe functie jouw product of dienst (ook) kan gebruiken. Maar ook de opvolger van jouw 1e lijns connectie is interessant om te volgen. Lukte het bijvoorbeeld niet om bij je 1e lijns connectie een afspraak te krijgen, dan lukt het misschien bij de opvolger wel!