Social selling: jouw SSI op LinkedIn aan het werk zetten

Social selling is dé manier om nieuwe klanten te bereiken en binnen te halen. Maar voordat wij als social selling experts aan de slag gaan met jouw social sales, gaan we eerst aan de slag met jouw LinkedIn-profiel. Een social proof profiel is hét beginpunt om jouw SSI op LinkedIn te verbeteren. Wat is die SSI-score nou precies en hoe zorgt onze social selling voor een revolutie binnen jouw klantacquisitie?

De SSI-score op LinkedIn, wat is dat?

SSI-score staat voor Social Selling Index score en geeft aan hoe sterk jij op dit moment bent met social selling op LinkedIn. En iedereen kan jouw SSI-score zien. Je kunt jouw score dus gemakkelijk vergelijken met concurrenten die op dezelfde markt zitten. Om de score te bepalen, kijkt LinkedIn naar vier onderdelen:

  • Het aantal relaties dat je opbouwt
  • De interacties die je hebt
  • De professionaliteit van het merk dat je neerzet
  • Het vinden van de juiste personen

Het verbeteren van de SSI-score doe je onder andere door je profiel volledig in te vullen, te linken naar een bedrijfspagina en het gebruik van media en content op LinkedIn. En uiteraard is interactie van groot belang.

Hoe belangrijk is de SSI-score voor social selling?

Social selling is dé toekomst van warme leadacquisitie. Maar welke rol speelt jouw SSI op LinkedIn daarbij? Kijk niet alleen naar de score als cijfer, maar gebruik de SSI-score om te kijken waar je kansen laat liggen en zorg altijd voor relevantie. Tal van artikelen op LinkedIn plaatsen is leuk voor je score, maar het is zonde van je tijd wanneer niemand deze leest.
Wil jij weten wat social selling voor jou op kan leveren?
Vraag gratis een 15 min advies gesprek aan. 

Hoe zorgen social sales voor een revolutie binnen jouw klantacquisitie?

Social sales zijn een geweldige manier om warme leads binnen te halen. Wij zorgen ervoor dat jouw social proof LinkedIn-profiel ingezet kan worden als asset. Door de juiste LinkedIncampagnes op te zetten op het juiste moment, bereiken we de mensen die potentiële klanten zijn voor jouw business.

Geen koude leads, maar mensen die écht interesse hebben. Deze mensen benaderen we vervolgens met social mediaberichten of via de telefoon om zo de deal voor te bereiden. Jij krijgt vervolgens een warme lead direct aan tafel, waar je de deal af kunt ronden.

Dure marketingcampagnes, SEA-budgetten of zelfs affiliatienetwerken inschakelen? Wat als wij je vertellen dat we de klant naar jou laten komen? Bij verkopen anno 2019 draaien we het proces om. Een klant die naar jouw bedrijf komt met een koopintentie is namelijk véél meer waard dan een bereik van honderden mensen die geen interesse hebben in jouw producten.

Welke ondernemers kunnen niet zonder social selling expert?

Heb jij sterk het vermoeden dat er groeimogelijkheden zijn, maar mis je de klanten? Wordt de volledige capaciteit binnen jouw business niet benut of wil je opschalen, maar heb je daar wel de juiste sales voor nodig? Dan is de social selling expert onmisbaar voor jouw business. Ongeacht of je al social sales op dit moment hebt of niet.

Mensen herkennen reclames steeds beter en ergeren zich aan marketingcampagnes en verkoopleuzen. Met social selling doe je het tegenovergestelde. Je deelt je kennis, helpt jouw doelgroep en zet de deur open voor alle klanten die jouw product nu willen kopen. Social selling loont dankzij ons bevlogen team, dat graag meer klanten binnenhaalt voor jouw business.

Door meer dan 10 jaar ervaring in te zetten, zorgt Leadlinq voor nieuwe klanten die een koopintentie hebben, al voordat zij bij jou aan tafel plaatsnemen. Het enige dat jij nog hoeft te doen, is de deal af te ronden. Meer weten of direct een gratis kennismakingsgesprek boeken? Bel ons op 026 21 32 380 of mail naar info@leadlinq.nl.