Social media recruiting, maar dan op de juiste manier

Denk jij bij social media recruiting al snel aan spammy berichten van recruiters die onpersoonlijke uitnodigingen versturen om zo duizenden mensen tegelijkertijd te bereiken? Dat is de manier van social recruiting die niet werkt. Recruiting via social media is namelijk juist bijzonder geschikt om persoonlijk contact op te bouwen, mediacampagnes aan te passen op de doelgroep en zo social recruiting in te zetten als een asset.

Bij Leadlinq zorgen we ervoor dat jouw boodschap positief ontvangen wordt. Wij zetten social media recruiting optimaal in, zodat jouw imago én personeelsbestand een boost krijgen. Want uiteindelijk zijn beide facetten een groot onderdeel van jouw ondernemersstrategie.

Waar moet ik aan denken bij social media recruiting?

Social media recruiting is op dit moment enorm groot. Ruim 94% van de recruiters gebruikt al social media om potentiële kandidaten op de drempel te krijgen van hun opdrachtgever. Door de social media in te zetten als asset, zijn er interessante voordelen die recruitment ineens veel aantrekkelijker maken. Zoals de persoonlijke benadering, maar ook het 1:1 contact dat je nooit hebt wanneer je een vacature in de krant zet.

Wij gebruiken LinkedIn om de professionals te vinden die aan jouw eisen voldoen. Dit doen we door slim te zoeken. Op die manier kunnen we mediacampagnes opzetten die positief ontvangen worden door de LinkedIngebruikers, omdat we van tevoren al weten dat zij tot de doelgroep behoren. En daarbij bereiken we niet alleen de mensen die actief werk zoeken. We bereiken ook de mensen die bij de concurrent werken en die op zoek zijn naar een betere positie, die ze bij jou kunnen vinden.

Wil jij weten wat social recruitment voor jou op kan leveren?
Vraag gratis een 15 min advies gesprek aan. 

Wat is het grote voordeel van social recruiting?

Social recruiting is de manier om mensen naar jouw bedrijf te halen, zonder ze onpersoonlijk te benaderen. Vergeet niet dat de gemiddelde consument vandaag de dag overspoeld wordt met reclames, aanbiedingen en advertenties. Wil jij dat jouw boodschap gehoord wordt, dan moet je het anders aanpakken. Je moet vanaf het eerste contact het potentiële talent interesseren in wat jij te bieden hebt. Dat doe je niet door een uurtarief en het aantal uur per week onder elkaar te zetten. Dat doe je door een boodschap via de social media te versturen die direct in goede aarde valt, omdat deze gepersonaliseerd is voor je doelgroep. Zo werkt social recruitment altijd in je voordeel.

Kan ik zelf social media recruiting gebruiken?

Technisch gezien kun je zelf aan de slag met social recruitment. Het kost veel tijd en je moet beschikken over de kennis om LinkedIn optimaal in te zetten. De vraag is alleen of het de investering waard is, wanneer je zelf de leads niet direct op kunt volgen of communicatief net even iets zwakker bent dan in ondernemen zelf. Of wanneer je gewoon onmisbaar bent binnen je bedrijf en je eigenlijk andere prioriteiten moet hebben dan social media.

Bel ons daarom eerst eens zodat wij in een kwartier tijd kunnen vertellen wat Leadlinq kan doen voor jouw business en wat de opties zijn voor de branche waarin jij werkt. Uiteraard geheel vrijblijvend en kosteloos.