De LinkedIn Sales Navigator is jouw rechterhand in het vinden van prospects.

Als je op LinkedIn zit – met een persoonlijk profiel en/of je bedrijfsprofiel – dan zie je regelmatig triggers om iets te gaan doen met de LinkedIn Sales Navigator. Maar wat is het eigenlijk? En hoe kun je de Sales Navigator gebruiken om meer leads te genereren voor je bedrijf? Wij zochten het voor je uit!

Wat is de Sales Navigator?

Stel, je wilt heel graag binnenkomen bij bedrijf X en dan het liefst met iemand van de afdeling Y. Je hebt geen idee wie je moet benaderen en je hebt eigenlijk al helemaal niet voor ogen hoe het bedrijf in elkaar zit. Dát kun je met de LinkedIn Sales Navigator allemaal makkelijk achterhalen, en nog veel meer. Je kunt als het ware figuurlijk een kijkje nemen in de keuken van het bedrijf en interessante bedrijfsinformatie vinden.   

Met gerichte zoekopdrachten kun jij de perfecte prospect vinden.   

Sales Navigator biedt jou de mogelijkheid om gericht te zoeken naar bedrijven (accounts) en personen (leads). Je kunt je gevonden interessante accounts en leads in lijsten zetten en gaan volgen. Als het ware filter je deze mensen uit het hele aanbod van de LinkedIn profielen en plaats je ze in jouw persoonlijke voorkeurslijst.

Updates die deze bedrijven en personen dan plaatsen, zie jij gelijk terug in de tijdlijn van jouw voorkeurslijsten. Je kunt deze updates liken, zodat deze persoon jou ziet en na verloop van tijd kun je je strategie toepassen om deze persoon een Inmail te sturen. Een Inmail kun je sturen naar mensen waar je nog geen connectie mee hebt. In een persoonlijke boodschap kun je vragen om een connectieverzoek of misschien al een stap verder: je wilt aan tafel komen en een kennismakingsgesprek!

Tijd om in actie te komen

Benieuwd naar wat de Leadlinq Social Selling Methodiek voor jouw bedrijf kan betekenen?

Vind je dit een gedoe, dan kan leads genereren via LinkedIn ook anders

Werken met de Sales Navigator vergt veel tijd. Of eigenlijk, het leggen van contacten en op het juiste moment toewerken naar een afspraak kost veel tijd. Je kunt dit allemaal zelf doen en heeft ook zeker een kans van slagen. Maar als je geen zin of tijd hebt om dit zelf te doen, dan heb je wellicht wat aan het LinkedIn Leadgeneratie Model dat ik vanuit Leadlinq heb ontwikkeld. Al het bovenstaande wordt dan voor je gedaan en zelfs het opvolgen van de leads hoef je niet te doen.

Samen met jou brengen wij in kaart wie jouw interessante doelgroepen zijn en stellen selectiecriteria op. Ook hiervoor gebruiken wij o.a. de Sales Navigator van LinkedIn. Vervolgens worden op het juiste moment de juiste persoonlijke berichten (automatisch) verstuurd naar mensen waarmee jij een connectie en een afspraak wilt hebben. Nabellen van de lead of het zo snel mogelijk mailen van een lead kunnen wij voor je uit handen nemen.

Wat betekent dit?

Veel bedrijven benutten de mogelijkheid van leads genereren via LinkedIn nog niet optimaal. Misschien herken je het ook bij jezelf: je begint vol goede moed met het door jou aangeschafte Sales Navigator abonnement en na verloop van tijd brengt het onvoldoende op wegens tijdgebrek of gebrek aan energie. Dat is jammer, want de mogelijkheden van Sales Navigator zijn geweldig, echter, tijd, geld en energie kunnen daarin aardig roet in het eten gooien.  

Groei voor iedereen

We vinden dat het voor ieder bedrijf, groot of klein betaalbaar moet zijn om te groeien.