Nieuwe klanten werven: meer klanten werven door slimme marketing

Nieuwe klanten werf je niet door oude tactieken in te zetten. Wat in het verleden nog werkte, werkt tegenwoordig niet meer. Tegenwoordig wordt het gemiddelde bedrijf bestookt met reclame en koude bellers, en de consument zit echt niet de wachten op nog meer banners en e-mailmarketing. Nieuwe klanten werven moet op slimmere manieren, waarbij we vooral ergernis bij de ontvanger moeten vermijden. Maar hoe doen we dat bij het binnenhalen van nieuwe klanten?

Hoe kom ik aan nieuwe klanten zonder ze het bloed onder de nagels vandaan te halen?

Je kent het ongetwijfeld. De telefonische verkoper die je na het avondeten belt. Die e-mail vol met reclames, waarbij je geen enkel product interessant vindt. Of opspringende banners wanneer je een website wilt gebruiken.

Dit werkt niet meer. Zet jij je leadgeneratie nog op deze manier in, dan zakt het imago van jouw bedrijf, elke keer wanneer je nieuwe klanten binnen wilt halen. De verkeerde boodschap op het verkeerde moment aanbieden aan de verkeerde personen, dat zorgt ervoor dat zij jouw diensten of producten nóóit meer willen gebruiken.

Daarom moeten we het anders doen. En wel door social selling te gebruiken.

Wil jij weten wat social selling voor jou op kan leveren?
Vraag gratis een 15 min advies gesprek aan. 

Nieuwe klanten werven: help de doelgroep!

Wat gebeurt er wanneer je de juiste persoon van het juiste antwoord voorziet op het moment dat deze persoon hiernaar op zoek is? Wat gebeurt er wanneer je de mensen in jouw doelgroep helpt met relevante informatie en producten en stopt met random mails en marketing sturen naar alle mensen met een computer, telefoon of mailadres?

Dan creëer je leadgeneratie op een positieve en relevante manier. De klant ziet jou niet als hinderlijke stoorzender tijdens de werkzaamheden, maar als de persoon die hulp biedt. Dán gaat de klant wél op zoek naar jouw producten en diensten, omdat er direct al een betere band is en vaak ook al een koopintentie.

We moeten naar minder reclame en minder marketing – en meer een persoonlijke boodschap die relevant is voor de ontvanger. Dat is hoe je de juiste klanten aan tafel krijgt.

Klantacquisitie via LinkedIn

Nieuwe klanten werven doen we door slim te zoeken op LinkedIn, de juiste boodschap te versturen op het goede moment en de leads op te volgen. Hebben wij kwalitatieve leads gevonden voor jouw business? Dan bepaal je zelf of wij die aanleveren in een overzichtelijk rapport of dat we direct de afspraak in jouw agenda plaatsen. Zo wordt nieuwe klanten werven wel heel erg makkelijk.

Wil jij nieuwe klanten binnenhalen, maar vind je het tegelijkertijd belangrijk dat jouw online zichtbaarheid verbetert, jouw LinkedInprofiel social proof wordt en jouw bedrijf een beter imago krijgt? Dan ben je bij onze social selling experts aan het juiste adres.

Bel ons op 026 21 32 380 of mail naar info@leadlinq.nl. Wij hebben slechts een kwartier nodig om jou te vertellen wat wij precies kunnen doen voor jouw business. Ben jij al klaar om de nieuwe klanten binnen te halen?