Dit is waarom LinkedIn voor bedrijven een populair social media kanaal is.

We kennen allemaal wel LinkedIn. De één wat meer, de ander wat minder. Maar wat velen niet weten is dat LinkedIn voor bedrijven een krachtige tool is om bijvoorbeeld leads te genereren voor je bedrijf. Er zijn vele manieren om LinkedIn voor je bedrijf in te zetten. De 5 belangrijkste redenen vind je hieronder.

1. De LinkedIn bedrijfspagina maakt je bedrijf zichtbaar

LinkedIn is dé nummer 1 als het gaat om het beste zakelijke platform. Alleen al in Nederland zijn er ruim 6 miljoen (!) LinkedIn accounts. Grote kans dus dat je doelgroep er zich op begeeft. Maar om je bedrijf meer ‘body’ te geven op LinkedIn is het raadzaam om een LinkedIn bedrijfspagina aan te maken. Door hierop interessante artikelen en updates over je organisatie te plaatsen, creëer je naamsbekendheid.

En dat is wat je wilt! Je wilt volgers die jouw LinkedIn bedrijfspagina gaan liken, zodat steeds meer mensen jouw organisatie leren kennen. Op die manier is LinkedIn voor bedrijven een interessant social media kanaal.

2. Je kunt er interessante leads genereren  

LinkedIn zie ik eigenlijk als een spinnenweb. Iedereen is met elkaar verbonden. Maar, elkaar direct of indirect kennen is leuk, je wilt er natuurlijk ook leads genereren! Uiteindelijk gaat het om de business door het bouwen van relaties. En daar blijven veel mensen in hangen en voelen zij weerstand. Want, is het niet onbeleefd om iemand die je niet kent ‘zomaar’ uit te nodigen om te connecten? En als iemand dan een connectie is geworden, kan ik hem of haar dan vragen om een keer kennis te maken? Ja, dat kan en mag zeker!

Dat is ook het doel van LinkedIn: elkaar leren kennen en kijken of je wat voor elkaar kunt betekenen. Zie je hier tegenop? Met onze Social Selling Methodiek kun je dit proces voor jezelf veel makkelijker maken. 

Tijd om in actie te komen

Benieuwd naar wat de Leadlinq Social Selling Methodiek voor jouw bedrijf kan betekenen?

3. De LinkedIn bedrijfspagina maakt je bedrijf zichtbaar

Wanneer je een bedrijfspagina op LinkedIn hebt, dan kan het meten beginnen. LinkedIn heeft voor bedrijven namelijk een tool om statistieken bij te houden. Bijvoorbeeld het aantal bezoekers op je bedrijfspagina wordt bijgehouden, maar ook de paginabezoeken. Ook kun je vergelijkingen doen met andere bedrijven uit jouw branche. Op die manier kom je meer te weten over het zoekgedrag van je bezoekers en weet je wat je kunt optimaliseren.

4. Vind er je personeel

Zoek je personeel? Dan is LinkedIn hier uitermate geschikt voor. Je kunt er (betaalde) vacatures plaatsen die direct onder de aandacht komen van geschikte kandidaten. Deze kandidaten kunnen ook weer jouw profiel en je bedrijfsprofiel bekijken, zodat zij gelijk een goede indruk krijgen van je organisatie.  

5. Handige voor visitekaartjes

Zoek jij ook weleens naar een profiel om weer op te frissen wie je had gesproken tijdens dat ene businessevent? Hoe zag hij of zij er ook alweer uit en wat deed hij/zij ook alweer? Je bent niet de enige. LinkedIn is handig om iemands pasfoto en CV te lezen, of je diegene nu wel of niet kent. In plaats van een visitekaartje te overhandigen zeg ik steeds vaker: “Zullen we connecten op LinkedIn?” Dan weet ik zeker dat ik het visitekaartje niet kwijt raak. En er is nog een voordeel: ik kan precies zien wie hij/zij ook kent. Die kan ik dan weer benaderen via onze LinkedIn Leadgeneratie Model en zo is het cirkeltje weer rond.

Groei voor iedereen

We vinden dat het voor ieder bedrijf, groot of klein betaalbaar moet zijn om te groeien.