Leadgeneratie: kwalitatieve leads genereren voor jouw business

Leadgeneratie doe je niet meer door zoveel mogelijk reclame neer te zetten. En met alleen zoekmachineoptimalisatie kun je b2b leadgeneratie tegenwoordig ook wel vergeten.

Online leads genereren doe je niet meer door een algemeen publiek te bestoken met advertenties, reclames en content. Je moet ervoor zorgen dat de klant naar jou komt. Alleen zo wordt kwalitatieve leads genereren mogelijk en makkelijk.

Kwalitatieve leads genereren door social selling in te zetten

Kwalitatieve leads zijn de (gegevens van) klanten die daadwerkelijk een koopintentie hebben. In plaats van schieten op een grote groep met koude leads, krijg je van ons een selectie met warme leads waarbij we direct de afspraak bij jou aan tafel in kunnen plannen.

Maar hoe werkt dit nou? Wij zetten de social media in en bereiken potentiële kopers door de juiste boodschap op het optimale moment te versturen. Hiermee trekken we de aandacht van exact die mensen die zich in jouw doelgroep bevinden – en dat zijn de leads die relevant zijn voor jouw business.

Wil jij weten wat social selling voor jou op kan leveren?
Vraag gratis een 15 min advies gesprek aan. 

Online leads genereren – het omdraaien van het proces

Waar je eerder een boodschap plaatste en hoopte dat mensen over zouden gaan tot de aankoop, is het proces van b2b leadgeneratie nu duidelijk anders. In de zee van content en advertenties val je niet meer op. Daarom moet je ervoor zorgen dat jouw doelgroep inziet dat jij de beste partij bent. Door inhoud te delen waar jouw doelgroep echt iets mee kan of door een meer persoonlijke benadering.

Wanneer jouw LinkedInprofiel social proof is, gaan wij als social selling experts aan de slag. Hebben we beet, dan benaderen we de klant persoonlijk telefonisch of via de social media. Is dit een kwalitatieve lead, dan zorgen wij ervoor dat deze warme lead bij jou aan tafel komt te zitten met aankoopintentie. Zo wordt b2b leadgeneratie makkelijker, omdat je hier veel minder tijd aan hoeft te besteden.

Online leads genereren draait om timing en de juiste boodschap

Wil je kwalitatieve leads genereren, dan draait het tegenwoordig volledig om timing en boodschap. Is de timing of de boodschap niet goed, dan worden de bereikte personen nooit kwalitatieve leads, omdat jij de plank misgeslagen hebt. Dat wil je voorkomen, want je wilt dat jouw businessnaam positieve emoties oproept bij je doelgroep. Ergernis is daar niet een van.

Maar hoe doe je dat? Door online data effectief in te zetten, door online én offline marketing te gebruiken en door social media op nieuwe manieren te gebruiken. Wil je echt werk maken van jouw b2b leadgeneratie, dan zijn er meer dan genoeg manieren om de juiste stappen te zetten.

Heb jij hier de tijd niet voor of wil je zeker weten dat je de optimale ROI pakt bij jouw leadgeneratie? Neem dan contact met ons op. Tijdens een kennismakingsgesprek van 15 minuten vertellen we je exact wat wij voor jouw bedrijf kunnen doen. Bel ons op 026 21 32 380 of mail naar info@leadlinq.nl.