B2b telemarketing: een gat in de markt of in je imago?

B2b telemarketing is lange tijd een goede manier geweest om klanten te werven op een directe manier. Maar koud bellen is bij telemarketing b2b eigenlijk een doodszonde. In plaats van een gat in de markt boor je een gat in je bedrijfsimago. Je bent niet het bedrijf dat een oplossing biedt, je bent een koude beller die stoort. Je belt op het verkeerde moment, je hebt de verkeerde boodschap en vaak heb je zelfs de verkeerde persoon te pakken.

Dat is niet wat je wilt. Maar je wilt wél je klantenbestand uitbreiden. B2b telemarketing is niet de oplossing, tenzij je ervoor kunt zorgen dat je het op de meest efficiënte manier doet. En dan komen de kosten weer als beren op de weg naar jouw succes.

Je moet weg van de koude acquisitie

Koude b2b telemarketing is géén manier om klanten te trekken. Het is een manier om klanten af te stoten.

Als ondernemer weet je dat je imago van groot belang is. Reputatiemanagement is een belangrijk onderdeel van je marketing, want je wilt positieve emoties oproepen bij klanten die jouw logo of bedrijfsnaam zien. Laten we dat met een voorbeeld terugkoppelen naar de telemarketing b2b op de koude manier:

Jij belt een klant die op dat moment druk is met zijn werkzaamheden. De klant heeft geen tijd om te praten en heeft de focus bij het op tijd afmaken van zijn werk. En jij vertelt dat jouw product of dienst een aanwinst kan zijn in zijn bedrijf.

Hoe zou jij reageren? Zou je de naam opschrijven om hier later naar te kijken of zou je dit bedrijf in de toekomst willen mijden als de pest? Wij zouden het wel weten…

Daarom gebruikt Leadlinq géén koude acquisitie. Wij willen geen imagoschade voor jouw bedrijf wanneer we b2b telemarketing gebruiken. We bellen namelijk nooit koud. Alleen potentiële en warme leads benaderen we om zo de afspraak in jouw agenda te zetten, of jou een overzicht te geven met potentiële klanten plus het moment waarop zij gebeld willen worden. Zo weten we zeker dat degene op jouw boodschap zit te wachten en open staat voor zaken doen.

Wil jij weten wat social selling voor jou op kan leveren?
Vraag gratis een 15 min advies gesprek aan. 

Geen b2b telemarketing en toch warme leads?

Koud bellen binnen b2b telemarketing werd gezien als een manier om koude leads warm te maken. Prima, maar Leadlinq heeft een veel slimmere manier van werken. Eerst gaan we aan de slag met jouw LinkedIn-profiel, zodat dit een visitekaartje wordt waarlangs we klanten kunnen sturen. We sturen verzoeken naar de mensen die potentiële klanten zijn en die vinden we door slim te zoeken.

We bellen dus niet. We zorgen ervoor dat de mensen naar ons toekomen. Met een koopintentie en met de kennis dat jouw bedrijf een geschikte partner is of oplossing biedt voor een probleem dat zij hebben. Daar scoor je punten mee op het gebied van je klantenbestand en je bedrijfsimago.

Ben jij al van b2b telemarketing afgestapt?

Wij halen het bloed niet onder de nagels weg van potentiële klanten, maar zetten gewoon de deur open. Zij komen vervolgens naar ons toe en wij boeken de afspraak met jou in. Geen hocus pocus, maar gewoon innovatief gebruikmaken van de mogelijkheden die jouw concurrenten laten liggen.

We laten je graag zien wat wij voor jouw bedrijf kunnen doen. Neem contact op via 026 21 32 380, stuur een mail naar info@leadlinq.nl of plan hieronder direct een vrijblijvende afspraak in.