Meer b2b sales met b2b lead generation: maar hoe dan?

Ondernemers zijn standaard op zoek naar het uitbreiden van het klantenbestand. Uiteraard. We willen allemaal de volledige capaciteit benutten en wanneer die bereikt is, zoeken we naar manieren om op te schalen. Daarom zijn we ondernemer. Maar meer b2b sales aantrekken is lastig, want juist b2b leads zijn een zoektocht waarbij genoeg addertjes onder het gras zitten. Zeker wanneer je de b2b leadgeneratie niet op de juiste manier aanpakt. Hoe zit dat nou precies?

Je moet de juiste mensen benaderen. Met de juiste boodschap en op de juiste manier. En dat is lastiger dan je denkt, zeker wanneer je geen idee hebt wie je klant nou eigenlijk is – of kan zijn.

De juiste persoon bereiken, dát is b2b lead generation

Ver voordat je op zoek gaat naar meer b2b sales, is het belangrijk om te bepalen wie je klant is. Hoe ziet je doelgroep eruit? Welke bedrijven hebben interesse in jouw producten of diensten, op welke manier willen zij aangesproken worden en hoe kun je deze mensen het best benaderen? En nog belangrijker: wat hebben deze ondernemers nodig dat jij kunt bieden qua producten en diensten en wanneer hebben zij hier de meeste behoefte aan?

Hier moet de nadruk op liggen. B2b leads verkrijg je alleen maar wanneer je weet wie je probeert te bereiken. De directeur van een oliemaatschappij benader je niet op dezelfde manier als de plaatselijke loodgieter. Een timmerman heeft een compleet ander jargon dan een schoonmaker, en heeft andere producten en diensten nodig.

Wil jij weten wat social selling voor jou op kan leveren?
Vraag gratis een 15 min advies gesprek aan. 

B2b leadgeneratie met de juiste doelgroep als focus

Weet je wie jouw doelgroep is, dan kun je aan de slag met het bereiken van deze mensen. Maar let goed op. Koud benaderen van mogelijke b2b leads zorgt vaak niet voor b2b sales. Je belt de juiste persoon, maar niet op het juiste moment – of de boodschap valt in verkeerde aarde omdat die niet toegespitst is op de situatie waarin de ondernemer zich bevindt.

Dat is precies waarom wij social selling gebruiken bij b2b lead generation. We zorgen ervoor dat de potentiële klant naar jou toekomt op het moment dat de tijd rijp is. Hiervoor gebruiken we slimme manieren om te zoeken op LinkedIn, zorgen we voor een professioneel LinkedIn-profiel en zetten we gerichte campagnes op.

Stappen zetten met b2b sales

Kun jij je voorstellen hoeveel extra b2b sales je kunt maken wanneer de klant op de juiste manier benaderd wordt, met een geschikte boodschap die de oplossing biedt voor het probleem waar de ondernemer mee zit? En wat er gebeurt wanneer wij deze warme leads rechtstreeks bij jou aan tafel zetten? Het enige wat je nog hoeft te doen, is de deal te sluiten.

We hebben slechts vijftien minuten van je tijd nodig om je te vertellen wat wij precies voor je kunnen doen. Uiteraard vrijblijvend en in de meeste gevallen nog gezellig ook. Bel ons vandaag nog voor een gesprek over de mogelijkheden voor jouw bedrijf: 026 213 23 80.