B2b marketing op de beste manier (zonder b2b telemarketing)

B2b marketing is op eierschalen lopen. Het is afwegingen maken, aftasten en ervoor zorgen dat jouw bedrijfsimago door b2b online geen schade oploopt. Maar hoe doe je dat wanneer je koude b2b telemarketing inzet? Dat is bijzonder lastig. Het is tijd om gebruik te maken van de nieuwere en vooral slimmere manier van marketing; Social selling via de experts van Leadlinq.

B2b marketing in een nieuw jasje dat wel prettig zit

Koude marketing is altijd riskant geweest, zeker voor b2b online. Het koud benaderen van een mogelijke klant, kan namelijk afstotend werken. Je belt op het verkeerde moment, je hebt de verkeerde persoon aan de lijn waardoor je tijd zinloos investeert of je kiest voor een productbenadering die niet past bij de persoon die je aan de lijn hebt.

Hierdoor bereik je geen sale en wel imagoverlies bij één persoon. Op zich geen probleem, totdat je tientallen mensen benadert en deze allemaal geen enkele interesse hebben. Dat wil je niet, want het kost tijd en geld, én het resultaat is daarnaast negatief. Je stoot mensen af. Daar verdien je nu geen geld mee, maar opeenvolgende maanden ook niet.

Daarom is het hoog tijd om te gaan werken met warme leads, persoonlijke benadering en het bieden van een oplossing voor je doelgroep. Dát is wat werkt. Dát is waar je de nieuwe klanten mee binnenhaalt.

Wil jij weten wat social selling voor jou op kan leveren?
Vraag gratis een 15 min advies gesprek aan. 

B2b online – zonder b2b telemarketing, met social selling

Wil je meer klanten binnenhalen, maar wil je tegelijkertijd dat dit positief werkt voor je imago? Dan is het belangrijk dat je de juiste mensen benadert op het juiste moment, met een boodschap die op maat afgestemd is op hun oren (en ogen). Je wilt dat de deur wagenwijd opengaat. Je wilt dat er een koopintentie is.

Dat is exact wat Leadlinq voor je doet. Door social selling in te zetten als asset binnen jouw business, zorgen wij ervoor dat jouw b2b marketing succesvol wordt. We maken hierbij gebruik van LinkedIn. Heb je nog geen profiel of is je LinkedIn-profiel het verre van social proof? Geen probleem, ook dat regelen we graag voor je.

Zoeken op slimme manieren

Daarna zoeken we op slimme manieren naar de mensen die relevant zijn voor jouw bedrijf. Dankzij deze voorselectie weten we zeker dat we de juiste personen bereiken en dat is bepalend voor het succes. Zijn de uitnodigingen geaccepteerd, dan zetten we een strategische LinkedIn-campagne op, om er zo voor te zorgen dat de mensen bij ons aankloppen. Vervolgens zetten we de b2b marketing echt aan het werk door deze mensen te benaderen. Dat kan telefonisch of via berichten op de social media.

Wil je dat we de afspraken met warme leads direct in je agenda zetten? Of wil je liever dat we ze in een overzichtelijk rapport aanleveren, zodat je zelf een tijd en datum kunt prikken?

Neem contact op via 026 21 32 380 of mail naar info@leadlinq.nl en plan een vrijblijvende kennismaking in.