Nieuwe klanten binnenhalen is waarschijnlijk een van de grootste uitdagingen binnen jouw business. Een compleet salesteam is elke dag aan het werk, maar de kans is groot dat deze salesmensen vaker bezig zijn met het opvolgen van zinloze leads dan dat zij daadwerkelijk warme leads aan kunnen leveren. Hoe kun je klanten werven zonder de koude acquisitie te gebruiken en hoe zorg je ervoor dat je geen stoorzender wordt binnen je netwerk wanneer je nieuwe klanten binnen probeert te halen?

Focus: je hebt altijd een doelgroep!

Wanneer jouw marketing zich richt op het algemene publiek, dan bereik je niemand. De juiste mensen bereik je namelijk alleen met een boodschap die aan hen gericht is. Dat betekent concreet dat je eerst duidelijk op moet stellen wie jouw doelgroep is. Wat is de leeftijd, de sekse, in welke branche zitten zij en is de doelgroep regionaal afgebakend of is dat niet nodig?

Pas wanneer je helemaal duidelijk hebt wie jouw doelgroep is, kun je echt nieuwe klanten binnenhalen. Het is hoe klanten werven makkelijk, leuk en lonend wordt. Maar dan moet je géén gebruikmaken van koude acquisitie, want dan word je alsnog een stoorzender.

Hoe zit het met de stoorzender en hoe vermijd je dit?

Een stoorzender is iemand die op het verkeerde moment belt of aanklopt. Iemand die een irrelevante boodschap heeft of een verkeerde manier van communiceren gebruikt. Als stoorzender kost je alleen maar tijd, omdat je praat met iemand die geen potentiële klant wordt. De basis is namelijk volledig verkeerd.

Dat is waarom warme leads veel beter zijn. Bij onze social selling draaien we het proces om. Wij zorgen ervoor dat de klanten eerst interesse krijgen in wat je doet, voordat we de lead opvolgen. Hierbij maken we gebruik van LinkedIn, waar wereldwijd miljoenen professionals zitten. Die benaderen we natuurlijk niet allemaal. Door slim te zoeken, richten we onze aandacht op de mensen die potentiële klanten voor jouw business zijn. Nieuwe klanten binnenhalen doe je immers door de juiste boodschap aan je doelgroep aan te bieden.

Hoe klanten werven weer echt interessant wordt – en vooral succesvol

Wij openen de deuren die altijd gesloten bleven. We zorgen er vooral voor dat jouw bedrijf niet als stoorzender gezien wordt, maar als waardevolle toevoeging binnen een bestaand netwerk, met een passende oplossing voor een actueel probleem. De interessante leads plaatsen we gewoon direct in je agenda, of we leveren ze aan in een overzichtelijk rapport wanneer je dit liever wilt. Weet je niet hoe klanten werven optimaal ingezet kan worden binnen jouw business of wil je gewoon méér nieuwe klanten binnenhalen? Neem dan eens contact met ons op. Wij hebben slechts vijftien minuten nodig om te vertellen wat wij voor je kunnen doen.