Van koude naar warme acquisitie: minder investeren, meer klanten

Probeer jij nog steeds klanten te bereiken met koude acquisitie? Ja, natuurlijk kun je koud bellen, maar daarmee realiseer je meer ergernis dan klanten. Zeker wanneer je op het verkeerde moment met de verkeerde boodschap belt. Dat moet en kun je voorkomen. Warme acquisitie past beter binnen elk acquisitieplan en zorgt voor meer leads dan koude acquisitie. Helemaal bij de kritischere klant – en de kans is groot dat dit het leeuwendeel van jouw doelgroep is.

Waarom minder koude acquisitie?

Koude acquisitie is inmiddels grotendeels achterhaald. Reclame ‘dumpen’ op je doelgroep werkt averechts en dit zien we keer op keer terug. Benader jij de klant met de verkeerde boodschap op het verkeerde moment? Dan drijf je de klant naar de concurrent en dat is precies waar je de klant niet wilt hebben.

De juiste boodschap op het juiste moment: dat is hoe klantacquisitie tegenwoordig werkt. Koud bellen? Dat kun je beter door je concurrent laten doen.

Laten we eerlijk zijn: er zijn tegenwoordig zoveel manieren om warme acquisitie toe te passen binnen je acquisitieplan dat je eigenlijk niet meer zonder kunt. Je hoeft het bloed niet onder de nagels van je doelgroep te halen, want je kunt op elk moment de juiste boodschap opstellen. Zeker wanneer je stopt met koud bellen en social media gaat gebruiken.

Wil jij weten wat social selling voor jou op kan leveren?
Vraag gratis een 15 min advies gesprek aan. 

Niet meer koud bellen, maar juist een warme lead aan tafel?

Wat gebeurt er wanneer je een potentiële klant belt tijdens zijn maaltijd en hij niet openstaat voor een gesprek én op dat moment geen enkele interesse heeft in jouw dienst of product? En wat gebeurt er wanneer je een klant vertelt dat jouw boekhoudprogramma de oplossing is voor zijn administratieve problemen precies voor de deadline van de aangiftebelasting?

Dát is het verschil tussen koude en warme acquisitie. Verplaats je eens in de situatie van de klant. Welke emoties zouden beide manieren van benadering bij jou oproepen? 99% kans dat je het bedrijf dat jou belde bij de eerste manier van acquisitie nóóit in wilt schakelen en 99% kans dat je direct interesse hebt bij de tweede benadering.

Daarom warme acquisitie: meer leads en een beter imago voor jouw business

Warme acquisitie levert meer potentiële klanten op die al aangegeven hebben dat zij interesse hebben. Maar dit acquisitieplan heeft nog een voordeel. Jouw business krijgt een beter imago bij jouw klanten. Je bent geen stoorzender, maar de persoon die het antwoord op een vraag of probleem geeft op het juiste moment. Probeert de concurrentie nog altijd klanten te werven met koud bellen, dan is dit hét moment voor jou om aan de slag te gaan met social selling op het hoogste niveau.

Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw leadacquisitie en is warme acquisitie waar jouw doelgroep naar snakt? Wil je potentiële klanten direct ingeboekt zien in jouw agenda dankzij het gedreven team van Leadlinq? Bel of mail ons dan eens. Tijdens een gesprek van 15 minuten vertellen we je exact wat wij kunnen bereiken met warme acquisitie voor jouw business. Bel ons op 026 21 32 380 of mail naar info@leadlinq.nl.